Fakulta se již několik let snaží navyšovat počty absolventů učitelských programů a reagovat tak na vzrůstající poptávku po učitelích zejména přírodovědných oborů. Kromě otevření programu celoživotního vzdělávání pro učitele druhého stupně ZŠ a SŠ usiluje i o zkvalitnění a zatraktivnění prezenčního studia učitelství. Dochází mimo jiné k významné inovaci některých oborově-didaktických předmětů či zavádění předmětů nových, které reagují na současné potřeby studentů, například AI ve výuce nebo Praktická psychologie pro učitele. Úpravou prošly i pedagogické praxe, hlavně po organizační stránce. Pro studenty prvního ročníku bakalářského učitelského studia byl také letos uspořádán adaptační kurz, který jim pomáhá zvládnout počátky jejich vysokoškolského studia.
„Fakulta si dobře uvědomuje potřebu vzdělávání kvalitních učitelů přírodních věd. Nutnou podmínkou jsou vynikající a motivovaní studenti, kteří se rozhodli k profesní dráze středoškolského učitele. Proto jsme se rozhodli vyplatit stipendium těm studentům prvního ročníku bakalářského studia učitelství, kteří již během prvního semestru zodpovědně studují. Stipendium má být určitou formou podpory a vyjádření toho, jak si fakulta a potažmo celá společnost váží těch, kteří mají v úmyslu stát se učiteli.“ uvádí k tomu proděkan pro učitelské programy Zdeněk Bochníček.
S podporou učitelských programů se počítá i do budoucna. Na jaře 2026 se studenti a studentky mohou zcela poprvé zúčastnit Didaktického cvičení k předmětu Fyzika mikrosvěta, Didaktiky chemie 2 či Diplomového semináře z chemie 2. Počítá se s další optimalizací pedagogických praxí, akreditací kurzů pro provázející učitele či přípravou pětiletého učitelského programu.